7:30 | - | 08:15 |
8:20 | - | 09:05 |
9:20 | - | 10:05 |
10:10 | - | 10:55 |
11:15 | - | 12:00 |
12:05 | - | 12:50 |
13:00 | - | 13:45 |
13:50 | - | 14:35 |
14:40 | - | 15:25 |
15:35 | - | 16:20 |
Sprawozdanie z Projektu Rządowego #LaboratoriaPrzyszłości Styczeń 2023r.
W miesiącu styczniu regularnie odbywały się zajęcia z wykorzystaniem sprzętu i urządzeń z Projektu Rządowego Laboratoria Przyszłości. Poniżej przedstawiam wykaz zajęć jakie odbyły się w poszczególnych tygodniach stycznia (łącznie odbyło się 12 zajęć). Styczeń obfitował w różnorodne aktywności związane z Projektem Laboratoria Przyszłości. Zestawy tkackie wykorzystane zostały przez klasę II, III oraz V. Klasa II i V zapoznawały się z historią różnych dawnych zawodów w tym zawodu tkacza, dzieci poznawały podstawowe zasady pracy na mini krosnach. Utrwalały podstawowe pojęcia takie jak: grzebień do przeczesywania, drewniane krosna, patyczek do przeplatania, osnowa, ścieg. Później przyszła pora na część praktyczną - uczniowie próbowali swoich sił w tkaniu. Nie dla wszystkich było to łatwe zadanie, ale stopniowo poznali zasady pracy i szło im coraz lepiej. Zajęcia w tych klasach będą na pewno kontynuowane, gdyż uczniowie chce dokończyć zaczętą pracę. Uczniowie klasy pierwszej wraz z wychowawcą Panią Małgorzatą Białacką przygotowali pyszną szarlotkę. Dzieci na początku zajęć zapoznały się z produktami jakie będą potrzebne do upieczenia ciasta. Uczniowie dowiedzieli się, że ciasto należy wykonać według przepisu. Ponadto każdy produkt musi być odmierzony w odpowiedniej ilości. Uczniowie poznali również obsługę Termomixu. Klasa I dowiedziała się, że takie urządzenia ułatwiają bardzo wykonywanie czynności związanych z gotowaniem. Klasa po krótkim wprowadzeniu przystąpiła do przygotowania ciasta. Nad bezpieczeństwem dzieci czuwał nauczyciel - wychowawca. Po upieczeniu dzieci delektowały się aromatem i wspaniałym smakiem szarlotki. Klasa IV wykorzystała do przygotowania gorącej czekolady urządzenie Thermomix. Uczniowie przynieśli potrzebne składniki podane w przepisie: śmietana, mleko, kakao, skrobia ziemniaczana, czekolada, kubeczki, bita śmietana, posypka. Uczniowie po kolei wykonywali zadania napisanie na urządzeniu pod okiem nauczyciela. Każdy z uczniów mógł sam obsłużyć urządzenie oraz wsypać/ wlać składniki. Pyszna i gorąca czekolada została skonsumowana przez uczniów w sali. Dzieci były zachwycone smakiem i swoją wspólną pracą. Uczniowie klasy VI robili koktajle jogurtowe w ramach programu „Laboratoria przyszłości”. Do koktajli uczniowie użyli: 6 litrów jogurtu naturalnego, banany, gruszki, jabłka, 4 białe czekolady. Do zmiksowania jogurtu z owocami i czekoladą zastosowano sprzęt zakupiony z programu – blendery. Po zmiksowaniu składników – uczniowie degustowali pyszne koktajle. UNSERE SCHULE / NASZA SZKOŁA. Projekt edukacyjny pod kierownictwem Pani Justyny Liber- Opałko wykonali uczniowie klasy VII. Te oryginalne zajęcia polegały na wykonaniu zdjęć aparatem CANON, poszczególnym pomieszczeniom szkolnym: sala gimnastyczna, pracownia komputerowa, biblioteka, pokój nauczycielski, sale lekcyjne. Wywołane zdjęcia zostaną wykorzystane do wykonania gazetki szkolnej w języku niemieckim. Uczniowie dzięki temu projektowi będą mogli utrwalić trudne słownictwo oraz doskonalić znajomość języka niemieckiego.
Miesiąc styczeń obfitował, więc w bardzo różnorodną tematykę zajęć. Od lekcji tkania po lekcję śpiewu. Uczniowie wraz z wychowawcami korzystali z zakupionego sprzętu, by przygotować zarówno słodkie desery jaki i zdrowe soki. Korzystali też ze sprzętu cyfrowego, którego użyli do wykonania gazetki ściennej w przebiegu zajęć z języka niemieckiego. Reasumując sprzęt z projektu Laboratoria Przyszłości służy naszym uczniom na wielu płaszczyznach wiedzy i nauki.