#LaboratoriaPrzyszłości Sprawozdanie z Projektu Rządowego „Laboratoria Przyszłości” za miesiąc marzec 2023r.

Powiększ

Na skróty

Zobacz galerię

Marzec to początek długo wyczekiwanej wiosny, cała przyroda budzi się do życia, także nasza szkoła wykazała się niezwykłą aktywnością w tym okresie. Zrealizowaliśmy łącznie 15 godzin projektu #Laboratoria Przyszłości. Większość z tych zajęć to kontynuacja uprzednio rozpoczętych działań i projektów.

Dnia 28 marca przedszkolaki z grupy „Tygryski" w ramach projektu #LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI, obchodziły Międzynarodowy Dzień Gofra. Dzieci zapoznały się z historią gofrów oraz różnymi ich rodzajami, by następnie zabrać się za przygotowanie tych pyszności przy pomocy urządzenia Thermomix. Przedszkolaki z niecierpliwością czekały, aż wypieki będą gotowe. Tego dnia wszystkie dzieci zajadały się pysznymi goframi z bitą śmietaną, dżemem, owocami oraz cukrem pudrem. Wspólne przygotowanie gofrów było super zabawą. Gofry były pyszne, a ich zapach roznosił się po całym przedszkolu.

Uczniowie klasy II i V po raz kolejny poznawali tajniki pracy w warsztacie tkackim pracując na mini - krosnach. Uczniowie tkali przy użyciu czółenka, wokół którego nawijali wełnę, naprzemiennie nad oraz pod nicią osnowy. Na koniec każdego rzędu odwracali czółenko i przeplatali linię wątku w druga stronę. Po utkaniu kilku rzędów ściągali grzebieniem wełnę do dołu, tak by powstały równe rządki. Na koniec zawiązywali wełnę, przecinali i zawiązywali nitki osnowy, oraz wygładzali utkaną robótkę. Natomiast 14 marca klasa 4 po ostatnich pysznych i słodkich czekoladach zmieniła nieco tor na zdrowszy tryb odżywiania. Było już coś na słodko, to teraz coś zdrowego. Uczniowie przynieśli pokrojone owoce, wychowawca - Pani Asia Chrzanowska przygotowała stanowisko, sokowirówkę po czym uczniowie ruszyli z produkcją! Każdy uczeń wkładał pokrojone owoce i z wielką niecierpliwością oczekiwał rezultatów. Okazało się, że soki to nie tylko zdrowy posiłek, mogą również zastąpić słodki deser!

Kontynuacją rozpoczętego wcześniej projektu były zajęcia pod nazwą: UNSERE SCHULE / NASZA SZKOŁA - Projekt edukacyjny, przeprowadzone przez p. Justynę Liber- Opałko. Uczniowie w trakcie zajęć wykorzystali sprzęt fotograficzny firmy „CANON”. Wykonane zostały zdjęcia poszczególnych sal i pomieszczeń szkolnych. Wydrukowane zdjęcia wraz z ich niemieckimi nazwami, dzieci wykorzystały do zrobienia edukacyjnej gazetki.

Światowy Dzień Liczby Pi stał się okazją do wykorzystania sprzętu z projektu „Laboratoria Przyszłości”. Uczniowie klas ósmych oraz klasy siódmej pod opieką Pani Anny Jarząb przygotowali wyborne pizze. Uczniowie w specjalnie przygotowanej do tego sali wykonali ciasto na pizze oraz przygotowali różne składniki. Dobór dodatków cechował się różnorodnością, każda pizza była inna od wegetariańskiej po farmerską. Dzieci po skończonych wypiekach pisali na pizzach liczbę PI zgodnie z tematyką zajęć.

Wykorzystując po raz kolejny sprzęt muzyczny z projektu „Laboratoria Przyszłości”, dzieci w ramach zajęć świetlicowych, pod czujnym okiem P. Jacka Sajdaka mogły zapoznać się z repertuarem piosenek na Dzień Kobiet. Uczniowie po uprzednim przygotowaniu przez nauczyciela wykonali na zajęciach mini koncert z okazji: „Dnia Kobiet”. Dzieci zaśpiewały między innymi piosenkę „Jest dzień kobiet” oraz „Dzień Kobiet”. Zajęcia muzyczne zawsze przynoszą naszym najmłodszym wiele radości.

Idąc po raz kolejny tropem „Dnia Kobiet” tym razem chłopcy z klasy VII pozostali po zajęciach, by wspólnie z wychowawcą p. Katarzyną Dąbek upiec dla swoich koleżanek przepyszne babeczki.

Uczniowie klasy 3 wykonywali figurki i zawieszki z masy porcelanowej. Po wyrobieniu masy uczniowie rozwałkowali ją na deseczkach, a następnie za pomocą foremek, wykrawaczy i ozdobnych wałeczków, wykałaczek i patyczków formowali figurki: kotki, króliczki, sowy, ozdobne zawieszki w kształcie serduszka, łezki. Później ozdabiali je wykrawając z masy serduszka, kwiaty, listki i inne wzorki. Masa porcelanowa dość szybko zastyga i można ją od razu kolorować, dlatego niektórzy od razu dorysowali kotkom oczy, wąsy. Na drugi dzień figurki całkowicie wyschły. Wtedy dzieci kolorowały je metalicznymi markerami i farbami akrylowymi. Na koniec zawiązały zawieszki ze wstążeczki i figurki były gotowe.

Zajęcia fotograficzne w zimowej scenerii odbyły się w klasie VII. Pozwoliły uczniom nie tylko na doznanie wrażeń z kontaktu z przyrodą w pięknej scenerii zimowej, ale również poznać zasady dobrego kadrowania podczas wykonywania zdjęć w plenerze. Młodzież chętnie ćwiczyła obsługę aparatu cyfrowego wykonując przy tym sporo ciekawych zdjęć. Wybierali charakterystyczne elementy krajobrazu z terenu Kielecko-Chęcińskiego Parku Krajobrazowego wokół szkoły oraz Rezerwatu Moczydło, które kadrowali za pomocą aparatu zakupionego z projektu. Wykonane fotografie wspólnie oglądali w sali na rzutniku i wybierali z wszystkich zdjęć najbardziej interesujące. Uczniowie bardzo chętnie brali udział w zajęciach planując kolejne wyjścia w plener z aparatem. 

Miesiąc marzec obfitował w wiele ciekawych i kreatywnych pomysłów nasi nauczyciele i uczniowie podczas zajęć z projektu #Laboratoria Przyszłości odkrywają swoje talenty i dzielą się swymi umiejętnościami z innymi. Czas poświecony na wspólne wypieki, wykonanie zdrowych przekąsek, tkanie na krosnach czy fotografowanie, jest czasem niezwykle cennym, uczy naszych uczniów wykorzystywać zdobyta wiedzę w praktyce.

SZKOŁA PODSTAWOWA IM. JANA PAWŁA II
tel/fax 41 3061071, e-mail: zpo.jaworznia@piekoszow.pl
Jaworznia 93, 26-065 Piekoszów, woj. świętokrzyskie